19 mai , 2018
PARTNERKONFERANSE for alle partnere, venner, frivillige , ansatte og andre interesserte! Sett av noen dager i Røyken mellom Oslo og Drammen og bli kjent med Kanal 10 Norge, lær om hvordan kommunisere via kristen TV og hør hva Herren sier igjennom sine profeter!
08 mar , 2018
P-7, som produserer programmet med Johnn Hardang, som kalles God Søndag, er nå igang med produksjon av programserien "Tett På" med den kjente vekkelsesdamen Irene Krokeide Alnes.
08 mar , 2018
Vår alles kjære Øystein Sandtorv er tilbake på Kanal 10 Norge fra april. Han har hatt sendepause ganske lenge, men er altså tilbake med ny programserie hvor han deler frikostlig fra sin store erfaringsbakgrunn.
30 des , 2017
Kanal 10 Norge var opprinnelig ment å være - "Et redskap for vekkelse og nytt liv i Norge, samt speile hva Gud gjør fra Den Norske kirke og til trosbevevegelsen og alt der imellom"
02 nov , 2017
Mandag til torsdag kl 19:30, hver uke, sender vi vår daglige oppdatering og aktualitetsprogram Kanal 10 Live.
Aktuelt
02 nov , 2017
Blogginnlegg

Å gjøre Guds vilje

22 august, 2016

Kristen TV kan være et effektivt redskap for spredningen av evangeliet på mange måter. Det når folk i deres stuer, via nettbrett, smarttelefoner og via internett. Kristen TV er effektivt, men tro ikke at TV kan overta den betydningen du har. Som en kristen er du Kristi brev (2. Kor 3,3), og da er det ingen ting som kan ta din plass. Du har en viktig funksjon i dine bekjentes liv. Du er en viktig bestanddel i dine kollegaers liv, i dine medstudenters hverdag, i dine treningskameraters omgangskrets. Det vil si, når du gjør Guds vilje.

Kristne er jordens salt og verdens lys. Ikke kristen TV. Da Jesus sa gå ut i hele verden og forkynn evangeliet, så mente han også at du, mann, kvinne og barn, skal leve på en sånn måte at folk blir tiltrukket av Jesus i ditt liv. I kke deg personlig, men Jesu virke i ditt liv. Den måten du lever livet på, skal være så lik Jesus at folk ikke tror det er du som lever slik, men at det er Kristus som lever gjennom deg (Gal 2,20).

Det betyr at det er saker som hedningene gjør, som vi som kristne ikke skal gjøre. Bibelen sier at vi kristne skal leve på en slik måte at hedningene lurer på hva som har skjedd med oss, siden vi ikke gjør det samme som de gjør (1. Pet 4,4). Gud har også befalt at vi skal fremstille våre kjødelige lemmer (kroppen) som et levende offer for ham. Det skal være velbehagelig for Gud, og en viktig del i dette er at man da velger å gjøre Guds vilje med sitt liv, og ikke følger sin egen vilje, sin egne meninger og lyster (Rom 12,1-2).

Men her har kristen TV en viktig plass. Hovedsakelig for deg som ER en kristen, for å styrke deg i din tro, skaffe deg mer “ammunisjon” til krigen som du står i, i ditt liv. Når du løper inn i Guds ord, som er en festning, og styrker ditt kristne liv gjennom å få åpenbaring gjennom andre folks undervisning av Guds ord, så vil kristen TV kunne hjelpe deg. Møter med andre kristne er viktig i en kristens liv, men med 24 timers kristen TV tilgjengelig, er det mulig å bli oppmuntret av Guds folk hele døgnet, og ikke bare når menigheten samles til fellesskap, bønn og undervisning. 

Ikke glem symbiosen mellom kristen TV og ditt kristenliv. Det kan hende at folk reagerer på et program de ser på kristen TV, og lar deg unngjelde for det. Ta det ikke personlig, for du er ikke ansvarlig for det andre gjør. Det kan sammenlignes med å ha en bror som har rotet det til i livet sitt. Du vet at det har skjedd, og du føler vedkommende, men det er ikke din skyld.

Du er ansvarlig for ditt eget liv og ansvaret ligger i å vite hva som er Guds vilje for livet ditt, og gjøre akkurat det.

Ha en fin høst!

 

Øyvind Kleiveland